Vyhledávám data...
TISKOVÉ ZPRÁVY / Potravinářský průmysl


Pražské pivovary a.s. prodala v roce 2000 celkem 2,3 mio hektolitrů piva.

20.03.2001

Společnost Pražské pivovary a.s. prodala v roce 2000 celkem 2,3 mio hektolitrů piva, což je zhruba stejný výsledek, jakého společnost dosáhla v roce 1999.

Společnost, jež ovládá v ČR zhruba 13% trhu, vykázala za rok 2000 ztrátu ve výši 789 mio Kč (00). Její vlastní jmění má v současné době (3/2001) zápornou hodnotu, a to -1.100 mio Kč.

Nepříznivou situaci spojenou právě se zápornou hodnotou vlastního jmění bude nový vlastník společnosti, belgická skupina Interbrew, řešit nejprve snížením základního jmění z 1.700 mio Kč (01) na 429 mio Kč (Est04/2001) a jeho následným navýšení až na hodnotu 3.000 mio Kč. V minulosti se s podobným problémem setkal bývalý vlastník Pražských pivovarů a.s., společnost Bass, jíž však ve zvýšení základního jmění zabránili minoritní akcionáři.

Ztráta 789 mio Kč (00) byla přitom více než z 50% způsobena změnou účetních postupů a metod oceňování aktiv. Nový vlastník rovněž zavedl konzervativnější přístup k hodnocení rizika.

Největší nárůst ze značek, vyráběných a distribuovaných společností Pražské pivovary a.s., vykázala v roce 2000 značka Staropramen, a to 6% nárůst tuzemských a 5% nárůst zahraničních prodejů.
Chcete vědět víc

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rychlý kontakt

Bisnode Česká republika, a.s.
A Siemensova 2717/4
155 00 Praha 5

  +420 274 000 800
  +420 274 000 100
  podpora@bisnode.cz