Vyhledávám data...
TISKOVÉ ZPRÁVY / Elektrotechnika a výpočetní technika


Dvě třetiny elektrospotřebičů značky ETA se v roce 2005 prodaly v kamenných obchodech (05)

08.02.2006

Společnost ETA a.s. prodala v roce 2005 dvě třetiny elektrospotřebičů v kamenných obchodech (05). V posledních dvou letech dochází k návratu zákazníků do obchodů s obsluhou.

Téměř 80 % celkových výdajů na elektrospotřebiče v ČR se realizuje, podle agentury GfK, ve specializovaných elektroprodejnách. Také velká část spotřebičů značky ETA (67,9 %) se loni prodala v kamenných obchodech. Podíl dodávek těmto nezávislým maloobchodním prodejnám se zvýšil za poslední dva roky téměř o 6 procentních bodů. Lidé se sem vracejí zejména kvůli odbornému personálu, který jim dokáže kvalifikovaně poradit. Vlivem zpráv o neustálém rozšiřování počtu super a hypermarketů vzniká dojem, že se v těchto řetězcích prodává většina zboží. Platí to o potravinách a některém rychloobrátkovém zboží. Netýká se to však elektrospotřebičů a spotřební elektroniky. Téměř 80 % celkových výdajů za tyto výrobky se realizuje ve specializovaných elektroprodejnách. Tento závěr studie GfK „Elektro 2005“ se týká i malých domácích spotřebičů značky ETA. V kamenných obchodech, tj. v nezávislých maloobchodních prodejnách, se jich loni prodalo 67,9 % a 8,6 % ve specializovaných řetězcích typu elektro. Z vývoje v posledních dvou letech vyplývá, že při nákupu elektrických spotřebičů (alespoň u výrobků značky ETA) dochází k návratu zákazníků do těchto obchodů s obsluhou a s poradenskou službou. Podíl dodávek nezávislým maloobchodním prodejnám na celkových tržbách se zvýšil v roce 2004 o dva a v roce 2005 o 4 procentní body, tj o 6 bodů. za dva roky. Zájem zákazníků o radu prodavače potvrzuje i výsledek ankety ve zmíněné studii GfK. Bylo zjištěno, že při výběru prodejny, ve které Češi hodlají zakoupit domácí elektrospotřebiče, kladou největší důraz na odborný personál, který jim dokáže kvalifikovaně poradit (potvrdilo to 33% respondentů). Druhým faktorem, podle kterého se rozhodují, je poloha prodejny (32%). Až na třetím místě jsou příznivé ceny (28%). ETA a.s. úzce spolupracuje s několika stovkami smluvních prodejen uvedeného typu. Organizuje pro ně několikrát do roka prodejně propagační akce pomocí letáků, roznášených do schránek domácností a zajišťuje další akce na podporu prodeje. To má také pozitivní vliv na celkový obrat. Velký vliv na tržby kamenných obchodů má, dosud v průzkumech nehodnocený faktor - dostatek náhradních dílů. Kamenné obchody vycházejí více vstříc zákazníkům a objednávají jich dvojnásobné množství oproti obchodním řetězcům. Nejvíce náhradních dílů však prodávají podnikové prodejny ETA ELEKTRO. Ve 43 obchodech této značky se loni distribuovalo 60% všech náhradních dílů k výrobkům ETA, procházejících obchodní sítí. Tržby za papírové sáčky, mikrofiltry, hubice a hadice k vysavačům, metly, nádoby, ponorné mixéry ke kuchyňským strojkům a další díly z cca tisíce položek tzv. komerčních náhradních dílů, představovaly čtvrtinu celkových tržeb firemního řetězce.
Chcete vědět víc

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Rychlý kontakt

Dun & Bradstreet Czech  Republic, a.s.
A Siemensova 2717/4
155 00 Praha 5

  +420 274 000 800
  +420 274 000 100
  podpora@bisnode.cz